Sursa: hondatrading.ro |
E toamnă și frig. Îmi strâng mai tare brațele în jurul corpului, în timp
ce aştept. Nu m-am îmbrăcat gros pentru că în ea e cald și bine, iar importanța
temperaturii e invers proporțională cu nivelul vitezei.
Aşteptarea a
luat sfârșit. Lângă mine oprește o
mașină spectaculoasă de la Honda, un frumos exemplar Honda Civic Type R,
dar nici măcar nu clipesc. Am încredere deplină atât în maşină, cât și în
şofer.
Sursa: hondatrading.ro |
Mihai Leu
coboară zâmbitor de pe locul pilotului. Nu prea îl bag în seamă, nu îmi pot lua ochii de la bijuteria pe
patru roți care stă în fața mea. În minte îmi rulează imagini din
renumitele filme “Transformers”. Parcă aștept ca în orice moment să se producă
transformarea.
N-am timp de
pierdut: trebuie să mă pregătesc sufletește să zbor cu ea, însă nu îmi pot încă
desprinde privirea de designul ei exterior… dacă așa arată în afară, oare cum o fi înăuntru?
Văzând Mihai
că m-am blocat, îmi spune cu mândrie: "Ai
văzut ce spate dur are?". Merg spre spatele mașinii și, într-adevăr,
mă impresionează ceea ce văd. Spatele
dur exprimă, fără nicio urmă de îndoială, viteza de care e capabilă bijuteria.
Îl întreb ce
ar mai putea să îmi spună despre caroserie (nu că aș fi vreo mare expertă, dar designul
parcă te face să întrebi și să fii dornic să afli cât mai multe). Răspunsul
vine prompt: "așteptam să mă întrebi
asta”. Apoi continuă cu "este
cea mai ușoară mașină din clasa ei". Nici nu e nevoie să spună mai
multe, sunt pregătită să o cunosc... îndeaproape.
Ceea ce mi-a
atras privirea la această mașină sunt roțile… jantele, discurile care sunt mari
și etrierul care iese în evidență. Designul
e făcut la milimetru, japonez adică.
Sursa: hondatrading.ro |
Mă urc pe
locul şoferului și sunt pe loc fermecată de culorile care definesc interiorul
simplu, dar practic, din câte observ la o primă privire. Sunt complet învăluită în confortul scaunului, în roşu și negru. Cu
toate că negrul predomină interiorul, toate detaliile sunt scoase din
anonimat de către culoarea roșie. E o combinație
de efect! Roșu pe centură, la detaliile ușii, pe bord, la cusăturile
importante și, nu în ultimul rând, acoperă butonul START/STOP.
Mihai îmi
descrie în mare ce se află pe bordul mașinii, respectiv pe consolă: butoanele
pentru confort, sport și r+, frâna de mână – care pentru mine nu este una
obișnuită deoarece este de fapt un buton. Se observă foarte repede că este o
mașină spațioasă, cu multe locuri în care îți poți adăposti diferite obiecte.
Sursa: hondatrading.ro |
Pedalele și
senzația de exuberanță pe care le ai în Honda Civic te fac să te simti
exact ca într-o mașină de curse.
Schimbatorul de viteze este foarte exact, cred că e facut de un fizician expert
care s-a ocupat toată viața lui de găsirea metodei exacte pentru schimbarea
vitezei.
Mă simt în siguranță
și cu fiecare respirație îmi crește tot mai tare adrenalina. Știu prea bine ce va urma și tocmai de asta
sunt nerăbdătoare.
Până ce se
instalează Mihai comod pe scaunul din dreapta, îmi trec cu blândețe mâinile
peste volan. Sunt o mulțime de modele Honda, însă cea Civic Type
R este în mod oficial de acum preferata mea. Nu este o simplă maşină, este o comoară.
Apăs pe
butonul start și încep să o pun în mișcare, dar mă oprește în loc râsul
copilotului meu. Îl privesc curioasă și îmi spune doar atât "asta e fața unui pasionat de viteză!".
Nu are timp să adauge și altceva, chiar dacă ar vrea, pentru că deja demarez în
trombă.
Sursa: hondatrading.ro |
Acul vitezometrului crește cu rapiditate, în 5.8 secunde
trecem pragul de 100 km/h. Am impresia că plutesc. E singurul moment al zilei în care mă simt în totalitate liberă.
Imi place stabilitatea ei pe drum, iar un lucru care lipsește cu desăvârșire
este jocul volanului la treptele foarte ridicate. Nu pot zice decât: siguranță și direcție – bifat.
În timp ce
ascult cu conștiinciozitate sfaturile lui Mihai, îmi amintesc motivele pentru
care l-am ales să mă însoțească. Mi-am dorit să demonstrez încă o dată că România are oameni de valoare. Iar asta
nu e tot, desigur.
Puteam alege
dintr-o multitudine de băieți arătoşi şi tineri, care visează să se afirme,
însă am alte aspirații. Am vrut alături
un om cu experiență în materie de raliuri, un luptător care nu renunță
niciodată, cineva cu care să mă identific.
Mihai Leu
întrunește toate aceste calități și multe altele. Este un sportiv român. S-a
făcut cunoscut ca pugilist, fiind campion mondial WBO la semimijlocie în 1997.
S-a retras din box în urma unei accidentări, fiind neînfrânt la fel ca
legendarul boxer european Terry Marsh. A început apoi să concureze ca pilot de
raliu, unde a devenit campion național în 2003.
Are ani la activ în curse și, de-a lungul timpului, a
luptat atât la propriu – în ringul de box, cât și la figurat, cu o boală
cumplită – cancerul. Nu e nevoie să mai specific faptul că a câștigat de fiecare dată.
Avem în comun
determinarea de a ne concentra numai pe latura frumoasă a vieții, dedicarea
fără opreliști în ceea ce credem și dorința de a învăța întotdeauna mai mult. Era imposibil să găsesc un copilot mai
potrivit.
Mă întorc în
prezent. Am atins limita de 272 de km/h.
Honda mea se deplasează lin, de parcă ar fi perfect normal să conduc așa în
forță. La drept vorbind, pentru ea este.
Tind să uit că
practic mă aflu la volanul unui bolid de curse. Are un aspect ce mie una îmi
inspiră un balaur furios. Spre
deosebire de unul obișnuit, care scoate foc pe nări, balaurul Honda elimină
doar puțin fum și se deplasează
nebunește de repede.
Sursa: hondatrading.ro |
Am trecut de
mult de stadiul în care mă bucur de peisaj. Acum o fac de forța maşinii și a
roților care scrâşnesc sub mine. Sunt cu
atât mai liniștită, cu cât sunt conștientă că nu mi se poate întâmpla aproape
nimic. Minunea asta are până și senzor de recunoaștere a semnelor de
circulație.
Mă apropii de
finalul cursei și sunt mai sigură pe mine ca oricând. Pun frâna și mă întorc radiind
spre Mihai. Cuvintele sunt de prisos,
este mai mult decât suficient să batem palma.
Optimismul
ne-a cuprins și nu are de gând să mai plece, pentru că, după cursa de azi, știm
fără îndoială ce va urma: lumea nu va
mai conteni să caute Honda
Civic de vanzare! Cu muncă și
perseverență, vom bate garantat recordul. Toți trei formăm o echipă
formidabilă!
Articol scris
în cadrul concursului SuperBlog 2019 J
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu