joi, 20 decembrie 2018

Crăciunul înseamnă... acasă

Sursa: Pixabay
Crăciunul bate la ușă. Deja se simte în aer aroma cozonacilor, a citricelor și a vinului fiert. Peste tot vedem beculețe colorate, iar brazii împodobiți îl așteaptă cuminți pe Moşul. La fel fac și copiii, fie ei mici sau mari. Eu una sunt nerăbdătoare, pentru că vreau să îmi păstrez etern inocența în suflet.

Așadar, cum atmosfera de sărbătoare plutește în aer, inevitabil ne gândim la semnificația acestor clipe magice. Ne imaginăm ce înseamnă să fim alături de familie, de toți cei dragi inimilor noastre. Adunăm amintiri și le prețuim pentru totdeauna.

Știi ce e amuzant, de fapt? Toată lumea vorbește despre sentimente și trăiri, dar marea majoritate uită că un loc important în peisaj îl ocupă spațiul în care ne petrecem acel timp special. Contează decorațiunile ce ne înconjoară, ceea ce transformă o simplă casă în acasă.

Pentru că la începutul anului viitor urmează să mă mut, îmi permit să visez acum la modul în care aș amenaja sufrageria, astfel încât Crăciunul din 2019 să mă găsească ancorată în povestea mea cu final un nou eveniment fericit.

Sursa: favi.ro
Mobila ar fi asemănătoare cu cea din imagine, care practic m-a cucerit. Nu ştiu cum consideri tu, însă roșu (maro roșiatic aici), în opinia mea, este culoarea ce reprezintă cel mai bine Crăciunul. Bineînțeles, are legătură cu bătrânelul acela cu barbă albă, care ne luminează sărbătorile prin cadourile sale, dar e mai mult decât atât. Dintotdeauna roșul a fost despre iubire.

Asta înseamnă Nașterea Domnului... iubire. Iubire pentru spiritualitate. Iubire pentru cei apropiați. Iubire pentru cei nepăstuiți de soartă. Iubire pentru noi înșine. Iubire pentru viață și nu numai. Manifestarea iubirii se face mai cu drag într-un ambient plăcut, nu-i așa?

Revenind la aptitudinile mele recent descoperite în legătură cu amenajările interioare, îți pot spune că nu m-aş limita la o simplă mobilă. Nicidecum. Spiritul Crăciunului trebuie scos cât mai mult posibil la iveală.

Așa că, să nu te mire faptul că aș adăuga o groază de decorațiuni suspendate. Peste tot ai vedea beteală, luminițe și alte nebunii. De ce să mă opresc la mediocru, când pot urca la nivelul excepțional?
 
Sursa: favi.ro
M-aş bucura mai ceva ca un copil la prima sa sărbătoare adevărată și aș umple masa cu toate bunătățile specifice, pregătite pentru oamenii minunați ce mi-ar trece pragul. N-ar lipsi nici bradul, desigur, pentru sunt o scumpă an de an. Modestia nici nu o mai pun la socoteală.

Și totuși, printre dulciurile fără de care viața e pustie și alte cadouri simbolice, aș mai vrea ca Moș Crăciun să lase în urma lui ceva. Îmi doresc tot anul pace și liniște sufletească, înțelegere, toleranță și iubire nemărginită... pentru mine, pentru tine și pentru tot globul pământesc.

În plus, ca fiecare om să aibă un loc pe care să îl numească deschis "acasă", un loc unde să se simtă împlinit și pe care să îl poată decora după bunul plac. Noi, cei care beneficiem de asta natural, nu ne dăm seama cât de important e. Nu apreciem lucrurile la adevărata lor valoare, având impresia că ni se cuvin.

Ajunge, hai să nu continuăm pe această cale, deoarece până și insensibila de mine știe să plângă. E o perioadă a bucuriei și a relaxării, nici într-un caz a tristeții. Trebuie privită ca atare. Mai avem câteva zile, a sosit momentul să mergem la shopping și să ne umplem casa și inima de nostalgie!

La drept vorbind, am cam intersectat ficțiunea cu realitatea în rândurile de mai sus. Anumite aspecte chiar se vor întâmpla. Poate că absolut toate. Rămâne de trăit și de văzut.

Tu cum te pregătești de sărbători?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu