duminică, 17 martie 2019

Casa mea de vis e... activă!

Sursa AIA Proiect
Este ciudat cum trec anii și ne maturizăm. Mai ieri eram un copil zglobiu, cu visuri mărețe și ochii larg deschiși spre viitor, iar acum am 23 de ani, sunt femeie și încerc să îmi ating obiectivele impuse atunci cu atâta hotărâre.

Ca adult ai responsabilități. Deși îi am alături pe părinți, încet – încet apar și ale mele. Încep ca printre nebuniile să mă gândesc și că am nevoie de un loc al meu, unde să mă stabilesc și pe care să îl numesc acasă, fiind obținut prin meritele proprii.

Toată viața am locuit la bloc și pot spune cu sinceritate că mi-a plăcut. Nu am făcut parte din acea categorie de oameni care își dorea cu ardoare să se mute la casă. Ei bine, acum realizez că asta se datora inocenței specifice vârstei.

Acum privesc lucrurile dintr-o altă perspectivă și îmi dau seama cât de toxic e aerul în mijlocul orașului. Observ gălăgia și îmbulzeala ce uneori am impresia că mă sufoc.

Mă simt o mică piesă, absolut nesemnificativă, în acest puzzle uriaș și vreau, chiar am nevoie, să evadez. Cât mai repede și mai departe de aici.

Așa că da, acum înțeleg. Acum are sens acea aspirație obișnuită în rândul adulților, aceea de a-şi construi o casă undeva la periferia orașului, într-o zonă liniștită, în care gândurile să aibă sonor.

Mă gândesc din ce în ce mai serios ca, atunci când voi avea suficienți bani (se va întâmpla cât de curând, doar sunt economist de profesie), să merg la o firmă specializată, care să îmi facă un proiect de casă așa cum îmi imaginez eu că ar arăta căminul ideal. AIA Proiect e un birou de proiectare de top, care sunt sigură că ar reuși să îndeplinească cerințele mele multe și mărunte.

Eu nu îmi doresc neapărat o viață de familie tipică. Cu ani în urmă eram de-a dreptul decisă ca, indiferent dacă mă voi căsători vreodată sau nu, să înfiez minim un copil, căruia să îi ofer toată dragostea și căldura din lume. Acum însă îmi dau seama că o minune mică necesită multă atenție și o educație desăvârșită, iar programul meu e haotic și probabil nu aș putea să mă împart în 1000 de direcții. Pot avea impact în viața unor copii și fără a-i crește personal.

Oricum, nu pot garanta ce se va întâmpla la acest capitol. Timpul va aranja evenimentele așa cum știe el mai bine. Ce știu cu certitudine e că voi avea cel puțin un câine. Vreau un câine jucăuș și drăgăstos, care să mă aștepte cu nerăbdare seara acasă, pregătit de joacă.

Evident că un apartament la bloc nu e deloc mediul propice pentru ca un animal să se dezvolte armonios. El are nevoie de un loc spațios, unde să zburde nestingherit. Mai ales că voi avea un cățel Golden Retriever, care va fi dresat pentru a mă ajuta prin casă. Eu sunt specială, iar animăluțul meu de companie va fi, fără urmă de îndoială, la fel. 

Și, dacă tot aș face acest pas colosal, de a-mi construi casa visurilor, l-aş face până la capăt, optând pentru casa viitorului: casa activă. Este un concept necesar atât pentru proprietari, cât și pentru natură.

Sursa: Pixabay
Ce face mai exact casa activă?

Ea protejează aerul, solul și apa, toate la un cost minim. Practic te bucuri de utilități într-un mod sănătos, care nu îți afectează nici buzunarul.

Casa activă este o casă eficientă energetic. Investești puțin în crearea ei, dar recuperezi cu vârf și îndesat banii dați. Nu simți durerea de cap (și de inimă) atunci când vine factura de electricitate. Mediul înconjurător îți va mulțumi și el, deoarece nu îl bombardezi cu deșeurile tale. Sunt numai beneficii în joc, din orice perspectivă ai privi.

Poluarea ne chinuie pe toți și este foarte important să îi punem un mare STOP, nu doar de dragul generațiilor ce vor veni, ci și pentru propria bunăstare. O planetă bolnavă ne afectează inevitabil pe toți.

Casa nZEB (cu consum aproape negativ) mi-ar schimba total viața

Te întrebi de ce? Pentru că aș respira un aer proaspăt. Plămânii mei ar fi fericiți și ar funcționa mult mai bine, ar fi liberi. Desigur, asta ar însemna şi că ar scădea riscul îmbolnăvirilor, la care sunt extrem de sensibilă. Poate aș ajunge să fiu nemuritoare trăiesc mai mult.

Chiar dacă nu s-ar adeveri ultima afirmație, viața (lungă, sper eu) ar avea o calitate net superioară. Nu vreau să trăiesc o eternitate, ci să fac o eternitate din cât va dura ea. Să recunoaștem, e imposibil să nu fie așa dacă ai o casă formidabilă, deschisă spre un viitor sustenabil și o dezvoltare a tehnologiei. A venit timpul ca și România să evolueze, să adapteze tehnica la realitate.

Sursa: Pixabay
Acum iese din nou la iveală economista din mine. Te rog să nu arunci cu pietre, pentru că în adâncul minții tale știi că am dreptate cu replica ce urmează. Banii vorbesc.

O casă modernă din toate punctele de vedere, care nu m-ar stoarce de bani în materie de electricitate, chit că o folosește din plin, m-ar sprijini în atingerea țelurilor. Aș putea să investesc într-o afacere, astfel încât nu numai să economisesc, ci să mă şi îmbogățesc.

Fiind altruistă de fel (și modestă), nu aș ține câștigul doar pentru mine. Nicidecum. Aș contribui și la binele societății. Aș ajuta tânăra generație să facă o schimbare. Aceasta își dorește să își marcheze existența, dar nu o poate face fără resurse. Trebuie să îi dăm un imbold financiar și moral.

Cred foarte tare în sintagma "fă Rai din ce ai", iar casa activă e șansa noastră pentru a reuși acum să aducem Raiul pe Pământ. Condiții de vis pentru toată lumea... la propriu și la figurat.

Articol scris în cadrul concursului Spring SuperBlog 2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu