duminică, 24 martie 2019

O vacanță cu rulota necesită pregătiri tehnice!

Sursa: AutoGedal
Nu obișnuiesc să călătoresc cu maşina pe distanțe extraordinar de mari în România, însă în Spania am făcut-o. Ce-i drept, nu se compară calitatea drumurilor.

Am studiat în perioada mea de glorie Erasmus undeva între Valencia și Alicante, într-un mic orășel numit Alcoy. De acolo am mers în Barcelona, Madrid şi Sevilia... în mașini conduse de oameni total necunoscuți.

Multe persoane îmi spun acum că am fost inconștientă sau naivă, dacă am avut un asemenea curaj de a merge sute de kilometri alături de indivizi pe care nu i-am văzut în viața mea (a fost prima și ultima oară pe marea majoritate).

Sincer, privind acum, de aici, chiar pare justificată temerea. Totuși, acolo era ceva normal să circuli cu un fel de navetă, printr-o anumită aplicație online. Nu m-am gândit de două ori înainte de a-mi face un cont acolo și a căuta traseul dorit.

Sursa: AutoGedal
Bine, am avut ceva emoții când a trebuit să mă întâlnesc efectiv cu şoferul, dar a fost super ok și n-am avut evenimente neplăcute. Spre apărarea mea, era simpatic băiatul. Știi deja că nu mă caracterizează timiditatea, deci acesta era singurul motiv.

Singura mică peripeție pe care pot zice că am avut-o a fost în drum spre Sevilia. A plouat în acea zi și s-a întâmplat ceva destul de straniu. Nu ploua peste tot, diferența fiind la distanță de nici 100 de metri.

La un moment dat, a plouat atât de tare, încât am fost nevoiți să ne oprim pe autostradă. A tras șoferul frumos pe dreapta și am așteptat să treacă potopul.

Mă amuz acum când îmi amintesc cum am râs și am făcut atunci pe viteaza, însă de fapt eram cât se poate de speriată. Nu vedeam absolut nimic în față, eram în mijlocul pustietății și natura își făcea de cap. Mda, nu m-am simțit tocmai în largul meu.

La sosire am venit cu un tip cu alură de gangster, dar asta e o poveste pentru o altă ocazie. Hei, sunt vie și nevătămată, așa că îți dai seama că a decurs tot drumul perfect. Plus că nu a fost ultima mea excursie în acest mod.

Cu toate acestea, mi s-ar părea super palpitantă o vacanță de câteva luni cu rulota pe plaiuri mioritice. Am fost la mare, dar m-aş mai duce. Aș poposi câte puțin în fiecare mare oraș al țării și, în apropierea iernii, m-aş opri pentru o vreme la munte. Evident că nu ar lipsi nici sătucurile uitate de lume, în peisajul cărora basmele devin realitate.

Mi-ar plăcea să descopăr astfel nu numai fiecare loc vizitat, ci și pe mine însămi. Să uit pentru o vreme de responsabilități și doar să mă bucur de clipă. Să trăiesc la propriu.

Nu mi-am luat un an sabatic la terminarea liceului, așa că n-ar strica deloc unul imediat după facultate... înainte de a lua viața cu adevărat în piept.

Bineînțeles, pentru ca toate să decurgă fără incidente neplăcute, Loganul tatei ar trebui pus la punct. În primul rând, nu putem pleca cu rulota dacă nu avem atașat un cârlig de remorcare pentru Dacie

Sursa: AutoGedal
Apoi, e deosebit de important ca mașina să fie în regulă pe toate planurile. E necesară o revizie amănunțită, ca nu cumva să ne trezim că rămânem blocați la ani lumină de civilizație.

Sunt simpatice peripețiile cu mașina, dar crede-mă că te distrezi mai bine când nu e vorba de ale tale. De aceea eu m-aş asigura din timp că nu vor fi probleme.

Dacă tot am ajuns la acest subiect, cu siguranță nu aș uita nici de un scut pentru motor metalic. Frigul nu iartă pe nimeni, iar de data asta nu aș fi dispusă să ratez nimic!

Abia în această secundă realizez serios de ce eram atât de relaxată în plimbările cu străinii. Oamenii s-au comportat chiar profesionist și eu nu am avut nici cea mai mică treabă cu funcționarea mașinii. Pur și simplu m-am bucurat de călătorie și, mai ales, de destinație.

Lucrurile se schimbă atunci când pleci în lume pe cont propriu și trebuie să îți asumi toate posibilele neajunsuri. Știi cum e, fără risc nu există câștig.

Referitor la pregătirea personală, numai proviziile ar fi importante. Desigur, asta implică haine și alte produse de igienă. Ca psihic, aș fi gata să plec pe loc. Niciodată nu duc lipsă de curaj, nebunie și chef de aventură.

Așadar, ce zici, ai tupeu să dai totul la o parte pentru o perioadă de timp nedeterminată și să vii cu mine? Îți garantez că nu vei regreta experiența! Ce pot să spun, sunt recunoscută pentru că scot la lumină abilități ale oamenilor de care nu se credeau în stare.

Articol scris în cadrul concursului Spring SuperBlog 2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu