duminică, 21 octombrie 2018

BMW da, reparații ba...

Sursa: exclusivoem.ro
Cu toate că nu sunt șoferiță sau vreo împătimită a mașinilor (cunosc doar câteva mărci, care ies din anonimat), asta nu înseamnă că nu întorc capul pe stradă la apariția în imediata apropiere a unui autoturism wow.

Sunt om până la urmă – cum zic bărbații cuplați ce le merge fața la ceafă când au în raza vizuală o tânără cu forme 90-60-90. Bine, spre deosebire de ei, eu nu salivez la o asemenea priveliște.

Totuși, uneori stau și mă gândesc la un "cum ar fi fost dacă...?", iar imaginația mea o ia razna. Eh, nu e ca și cum nu aș fi obișnuită cu asta. Așadar, acum mă las puțin purtată de val la o "eu" dintr-o altă lume, trăind însă aceleași vremuri.

Hai să am vreo 30 de ani (să se consemneze că e pentru prima dată în care acea vârstă nu mă sperie și nu mă face să mă văd antică!), sunt angajată la o multinațională și o duc bine. N-am timp de copii și de soț, am carieră și sunt o femeie independentă.

Ok, să zicem că cel puțin mă văd cu un tip mișto (genul sigur pe el, tânăr, cu carieră... nu cu bani de la tata), iar el îmi recomandă să îmi iau o mașină nouă. Se pare că nu e la modă să tot iei mașina părinților atunci când mergi la job...

Sursa: Wikipedia
Mergem în showroom și mă îndrăgostesc la prima vedere. Am fluturi în stomac, văd stele în fața ochilor și totul din jurul meu dispare. El Ea e! Nu, nu e vorba de tipul angajat acolo, ci de o mașină. Mi-a picat cu tronc instantaneu. E vorba despre un BMW seria 5, modelul E60.

Am mai văzut mașini frumoase, dar asta mă atrage ca un magnet. Pur și simplu nu-mi pot dezlipi ochii de pe ea și abia șoptesc: "am găsit-o". Mă apropii tiptil, o ating și sunt poftită la un test drive.

După ce trece adrenalina momentului, ajungem acasă, contractul e semnat și mașina e frumos așezată în parcare, mă lovește realitatea din plin.


Ce înseamnă cu adevărat întreținerea unei astfel de mașini?

Lucrurile noi se strică la un moment dat, iar eu vreau pentru bijuteria mea doar ce e mai bun. Cu siguranță voi cumpăra numai piese originale BMW.

Întrebarea e: de unde? Bineînțeles, făt frumos al meu îmi sare în ajutor. El cumpără piese de BMW de la eXclusiv OEM, doar de acolo. Îl iau în serios, pentru că mașina lui arată mai bine chiar și decât una nou - nouță.

Apoi urmează instructajul... Ce pot să zic, sunt buni și bărbații cu ceva la casa omului. Iau cuminte pixul în mână și încep să notez cu grijă:

1. Schimb uleiul la fiecare 3 luni. Desigur, folosesc ulei original BMW, nu orice e ieftin pe piață. Calitatea primează întotdeauna. Din câte am înțeles, dacă uit de mașină, o va lua personal și va considera că la fel voi face și cu el.

Nu, iubitule, n-ai dreptate. Îți spun pe această cale că pe tine se prea poate să te ignor din când în când, însă pe minunea mea pe 4 roți în niciun caz.


Sursa: exclusivoem.ro
2. "Dacă e vara și ești cu limba scoasă pe afară, ca un cățel, înseamnă că s-a înfundat filtrul." Vorbea despre filtrul de climatizare.

Totuși, am înțeles că recomandabil este să îl verific ocazional și să nu ajung la acel nivel. Doamne, nici nu mă gândeam să risc așa ceva. Transpirația și căldura trec, dar mașina "suferă".


3. Controlul periodic e obligatoriu. Vopseaua nici nu va îndrăzni să sară, iar rugina ar face mai bine să stea departe de mine mașina mea.

Știi cum se spune, pisica blândă zgârie rău. Mai mult ca sigur la mine s-a gândit cel care i-a dat zicalei avânt în lume. Nu te speria, dacă mașina e bine, toată lumea e fericită... mai ales eu.


4. Trebuie să verific presiunea roților și geometria, să nu cumva să meargă o roată în gol. Dacă nu sunt la fel roțile, cu aceeași presiune și geometrie, se duce mașina într-o parte când conduc. Plus că nu e bine să fie roțile dezumflate, că se strică anvelopele.

Eh, nu prea îmi fac probleme, sunt nenumărate accesorii originale BMW și tot felul de piese la OEM BMW.


5. Viteza e importantă. Se întreține maşinuța și încercând condusul cu viteze cât mai constante. Nu e deloc indicat să mergi lent și apoi repede, cu treceri bruște între...

Cu cât e viteza mai constantă, cu atât se uzează mai puțin și consumă și mai puțin combustibil. Viteza optimă pentru consum zice prințul păcii că e 100 km/h. E domeniul lui, nu-mi permit să îl contrazic.


Mi-a ajuns. Când a început să îmi spună să nu las mașina la soare sau aproape de un parc de copii, am izbucnit.

Tata mai că a făcut infarct, într-o zi, când a văzut cât de frumos trecea o minge de fotbal peste mașina lui. Deci știu și eu care sunt riscurile. Poate că îmi place să fac pe neștiutoarea câteodată, să te privesc cum îmi explici pasionat, însă nici chiar așa.

Mai știu și că anvelopele se schimbă de două ori pe an, în general în octombrie și în martie. N-ai fi crezut, nu-i așa?

De asemenea, mașina mea va sclipi mereu de curățenie. Hei, și angajații spălătoriilor trebuie să trăiască. Pot zice același lucru despre manichiura mea...

Pentru orice alte piese BMW seria 5 sau, mai exact, piese BMW E60, apelez cu toată încrederea la eXclusiv OEM. Am aruncat o privire pe site-ul lor și, da, are toate cele necesare.

Hmmm, mi-a venit o idee mai bună. Dacă tot ești așa un expert în autoturisme, de ce nu te ocupi tu de reparații și de ce mai e nevoie? Te ajut și eu... nu doar moral. Promit că pun comenzile pentru produse. Aștept chiar și curierul la sosirea coletelor. Ai putea aprecia efortul.

Articol scris în cadrul concursului SuperBlog 2018 J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu