joi, 22 iunie 2017

TV vs. citit / TV vs. reading

[below in English]

Privesc în jurul meu și văd lumi total diferite. Pe de o parte, sunt copiii și tinerii a căror viață e guvernată de televizor și rețelele sociale, persoane pe care le-am văzut de-a lungul timpului și nu mi se pare că au evoluat deloc. Zilele lor trec într-un torent în care află ce vedete s-au mai cuplat sau cine a mai făcut vreun scandal monstruos. Circul vinde și mi se pare trist. Însă de curând am descoperit cu uimire și bucurie că există o altă latură.
 
Știam că oamenii mai citesc, nu trăiesc într-o văgăună, dar m-a fascinat să aflu că într-un număr atât de mare. Setea de lectură este încă prezentă în viețile oamenilor și, spre marea mea încântare, o parte din generația tânără este o cititoare împătimită.

Nu contează că e vorba de romane clasice sau contemporane, eu consider că fiecare are ceva de oferit. În orice carte există cel puțin o idee ce merită reținută și din care putem învăța ceva.

Situația e complet diferită cu emisiunile TV. Am impresia că pierd timp prețios dacă stau și urmăresc unul dintre programele momentului sau chiar că îmi moare câte un neuron. Bine, poate că sunt rea, dar acesta e modul în care eu înțeleg lucrurile. Nu spun că viziunea mea e corectă, motiv pentru care mi-ar plăcea să primesc alte opinii. Eu îmi iau informațiile din cărți sau din mediul online și probabil că nici nu aș observa dacă televizorul ar dispărea. Prefer să am alegerea a ceea ce urmăresc și ce permit să îmi influențeze viața.

Replica "eu nu am timp să citesc" e veche și total neadevărată. Mereu găsim 10 minute pentru ceva ce ne place și știm că ne face bine. Pe lângă faptul că ni se deschid orizonturile, mai și scăpăm de stresul de zi cu zi citind. Și să nu îndrăznești să mă iei cu texte precum "mie nu îmi place să citesc". Există o carte pentru fiecare, dar îți trebuie puțină răbdare pentru a o găsi. Îți garantez că va merita.

Am întâlnit o comunitate unită prin iubirea de cărți. Citatele și recomandările sunt nelipsite, iar persoanele de aici sunt foarte calde și drăguțe. Despre oamenii de aici vorbeam puțin mai sus. E un grup privat pe facebook datorită “răutăcismelor”, dar îmi puteţi da un mesaj privat în cazul în care vă doriţi o invitaţie. Hai să promovăm cultura și lectura!


-----------------------------------------------------------------------------


I look around and I see totally different worlds. On one hand, there are children and young people whose lives are governed by television and social networks, people I have seen over time and who do not seem to have evolved at all. Their days pass in a torrent where they find out what stars became a couple or who is involved in the newest monstrous scandal. Stupidity sells and I find it sad. On the other hand I was amazed and joyful to find out that there is another side.

I knew that people are reading, I do not live in a hut, but I was fascinated to find out that in such a large number. The thirst for reading is still present in people's lives and, to my great delight, part of the young generation is made up by passionate readers.

It does not matter if they read classical or contemporary novels, I think every genre has something to offer. In any book there is at least one idea that is worth remembering and from which we can learn something.

The situation is completely different with TV shows. I think I am wasting precious time if I'm staying and watching one of the programs of the moment or even one of my neurons dies. Okay, I might have exaggerated a little, but that's how I see things. I'm not saying that my vision is correct, which is why I would like to receive other opinions. I take my information from books or online and I probably would not even notice if the TV disappeared. I prefer to have the choice of what I see and what can influence my life.

The answer "I do not have time to read" is old and totally untrue. We always find 10 minutes for something we love and we know is good for us. In addition to opening our horizons, we also get rid of everyday stress by reading. And do not dare to tell me texts like "I do not like to read". There's a book for everyone, but you need a little patience to find it. I guarantee you it will be worth it.

I have met a united community through the love of books. The quotes and recommendations are regular, and the people here are very warm and nice. About this people I was talking a little above. It's a private group on facebook due to "mischief", but you can give me a private message if you want an invitation. Let's promote culture and reading!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu