vineri, 11 octombrie 2019

Costul e low, dar beneficiile sunt high

Sursa: travelkit.ro
Sursa: arhiva personală
Am visat să zbor cu avionul de... când mă știu. Din fericire, n-am rămas la stadiul "vis", ci imediat după cea de-a 22 aniversare a mea (anul trecut, deși sună de parcă a fost acum un secol) am trăit experiența. Mi-a plăcut într-atât de mult, încât am zburat de 6 ori în acel an. De fiecare dată am fost cu firme low-cost, desigur. Sunt încă o studentă amărâtă, deci nu-mi permit mai mult.

Având în vedere că nu am zburat cu firmele aeriene de linie, nu pot zice că am cu adevărat termen de comparație. Totuși, am aruncat o privire asupra prețului biletelor acestora și a fost suficient ca să mă ia durerea de inimă. Noroc că nu am probleme cardiace.

Oricum, după cele 6 călătorii low-cost, pot zice că știu în mare cu ce se mănâncă treaba asta și disting punctele forte de cele slabe. Iar pentru că sunt o scumpă drăguță, m-am gândit să le împărtășesc cu tine. Poate că plănuiești vreo escapadă (romantică?) și e important să fii bine informat.

În general sunt pacifistă, deci prefer să încep cu partea luminoasă și frumoasă. Dacă ai un spirit mai aventurier, citește întâi minusurile, pe care le găsești mai jos, dar nu uita să te întorci la plusuri. Acestea din urmă merită din plin!

Avantajele zborului low-cost

1. E ieftin și destul de confortabil
Da, știu, prețul mic era un aspect extrem de evident încă din nume. Am simțit însă nevoia să îl specific deoarece este unul definitoriu.

Luând în considerare diferența de preț față de celălalt tip de zbor, e clar că nu te poți aştepta să beneficiezi chiar de aceleași condiții. Cu toate acestea, scaunele sunt destul de confortabile și ai parte de o călătorie liniștită.

Vorba aceea: ajungi în același loc fie că mergi cu limuzina, fie cu o mașină românească. N-am folosit asocierea cu bicicleta, fiindcă acolo intervine timpul. Avioanele se deplasează la fel de repede.

Sursa: travelkit.ro
2. Ai voie cu un bagaj de mână gratuit
Nu e mare, ce-i drept (fiecare companie are propriile dimensiuni permise), dar e mai mult decât suficient în cazul în care faci o călătorie scurtă.

Eu am avut îmbarcare prioritară, motiv pentru care din start mi s-a schimbat gentuța aceea mică cu un bagaj de 55x40x20. Cine-i șmecher, își permite.

3. Nu plătești pentru check-in dacă te pricepi măcar puțin la tehnologie
Recunosc, la primul zbor am fost panicată și am preferat să optez pentru ajutorul unei agenții de turism. Mi se părea că sunt în chineză site-urile companiilor aeriene.

Apoi am încercat, pe principiul "ce o fi, o fi!". S-a dovedit a fi mult mai simplu decât am crezut. Cât despre check-in, nu-i deloc o mare filozofie. Cu câteva click-uri și o printare ai și terminat... contează doar să știi unde să le faci.

Dezavantajele zborului low-cost
Sursa: travelkit.ro

1. Bagajele mari se plătesc... cu vârf și îndesat
Dacă vrei să duci mai multe lucruri cu tine, ești nevoit să scoți niște bani din buzunar. Plătești în funcție de destinație, dar o faci. Priority îți aduce un bagaj de 10 kg sus, la îndemâna ta.

Însă e important e să nu depozitezi nimic sensibil sau care îți e de folos în avion în bagajele mai mari, pentru că ele merg la cală, nicidecum sus, alături de tine. Eh, măcar asigură-te că iei trolere ieftine și recuperezi din cheltuială.


2. Se percep taxe adiționale pentru selectarea locurilor
Indiferent dacă ai nevoie de loc cu spațiu suplimentar pentru picioare sau îți dorești să stai împreună cu familia, plătești.

Partea bună e că suma nu depășește de obicei cam 10 euro, motiv pentru care putem spune că e "în grafic" și merită osteneala.

3. Degeaba alegi să îți ții micuțul în brațe, nu o faci tocmai pe gratis
În cazul în care ai un copil mic pe care îl ții în brațe, nu e tocmai ca la autobuz, unde circulă pe gratis. Cât timp e pasager, plătește... sau, mai corect zis, o fac părinții.

Hei, este relativ în regulă. Taxa este mult mai mică în acest fel decât atunci când ne referim la achiziționarea unui loc separat. Ba mai mult, Blue Air le oferă micuților condiții speciale: în loc de bagajul mic obișnuit, au un bagaj de cală gratuit. Așa mai vii de acasă, nu-i așa?

Nu zic că e totul perfect atunci când vorbim despre zborurile low-cost, nici pe departe. În schimb, spun cu toată convingerea că raportul calitate-preț iese cu siguranță pozitiv. Gândeşte-te că nu poți fi și cu sacul în căruță și cu banii în portofel, trebuie să alegi ce consideri că e mai important.

În final, dacă tot nemulțumit ești... ce să zic eu, dă un ban în plus și ai ocazia să stai în față (direct la business class).

Articol scris în cadrul concursului SuperBlog 2019 J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu