duminică, 9 decembrie 2018

Lasă copilul din tine la joacă

Sursa: Pixabay
Trăim în secolul vitezei și efectiv nu mai apucăm să luăm o pauză, să ne bucurăm de plăcerile mici ale vieții și să petrecem timpul cu cei dragi.

Totuși, în ciuda muncii interminabile, avem noroc că mai apar binecuvântatele vacanțe. Le așteptăm cu nerăbdare și, când în sfârșit vin, nu avem idee cum să profităm de ele. Sigur, petrecem vremea cu familia și prietenii... dar cum?

Am avut un program încărcat, însă am reușit, pe de o parte, să îi verificăm pe cei mici la teme și, pe de altă parte, să rămânem în contact cu adulții.

Vacanța de iarnă ne prinde total nepregătiți. Am uitat cum să ne relaxăm și cum să facem lucrurile cu răbdare. Ne-am pierdut pe drum, dar încă ne putem regăsi.

Îți amintești cât de bine te distrai în copilărie, jucându-te "Nu te supăra, frate" și alte asemenea jocuri de societate? De ce nu ai face-o și acum, împreună cu toți ai tăi? Desigur, nu mă refer exact la acele jocuri.

Copiii din ziua de azi caută mereu provocări noi, activități care să le mențină interesul aprins cât mai mult timp și, în aceeași măsură, să îi învețe lucruri noi.

Bătrânul nostru joc nu mai face față atât de bine cerințelor, motiv pentru care cutia.ro ne vine în ajutor. Găsești aici numeroase jocuri actuale, chiar unice în România, care îți vor capta atenția inclusiv ție, adultului încărcat de griji. La urma urmei, fiecare dintre noi are un copil în suflet.

Carcassonne, AXIO și Stone Age sunt doar câteva dintre aceste board games fascinante. M-a luat valul acum. Astfel că, pregătește-te!, în cele ce urmează te voi purta în lumea primelor două jocuri de mai sus.

Nu concep să fiu doar eu în vervă pentru strategie, trebuie neapărat să mi te alături. Nu de alta, dar nu mă pot juca de una singură...


Acest joc ne poartă înapoi în Franța medievală, când au început să apară orașele și fiecare om lupta pentru prosperitate. Ultima parte nu s-a schimbat deloc, ba chiar e mai în toi. Așadar, jocul Carcassonne e mai actual decât am putea crede...

Sursa: cutia.ro
Cum se joacă?

Important: jucătorii trebuie să aibă peste 8 ani și să fie în număr de minim 2 - maxim 5.

Ai o tablă de joc și una de scor. De asemenea, 8 meepleşi (pioni) pentru fiecare jucător. Culorile din care poți alege sunt simpatice: cele 3 prezente în steagul României (vorbește naționalista din mine), verde și... negru (cea mai veselă dintre ele).

Mai ai o mulțime de cartonașe, din care faci drumuri, orașe, mănăstiri și grădini. Nu-i așa că e drăguț? Stai pe loc, că nu e tot. Aici vine șmecheria.

Meepleşi tăi pot deveni pe rând tâlhari, cavaleri, călugări și chiar țărani, pentru a-ți aduce puncte. Vorba aia: toate punctele să apeleze la mine! Altfel nici gând să câștigi.

Pare ușor, dar nu e. Cartonașele trebuie așezate astfel încât să se potrivească cu vecinele sale, însă cu mare grijă. Un singur pas greșit pe tablă și i-ai pus pe tavă punctele unuia dintre adversarii tăi.
Sursa: cutia.ro
E un joc ce îți pune mintea la încercare și cu siguranță te scoate din starea ta de stres. Tot ce-ți vei dori va fi să completezi cât mai multe orașe și să aduni puncte la palmares. Nu e de mirare că, în anul 2001, jocul Carcassonne a fost ales drept Jocul Anului. Te va absorbi cu totul în lumea sa... medievală.


Un joc mai nou de atât nici că ți-ai putea închipui. A apărut abia anul acesta pe piața românească. Hmmm, asta îl cam face un cadou de Crăciun excepțional, zic eu.

Sursa: cutia.ro
La fel, este recomandat copiilor începând cu 8 ani, când au deja capacitatea de a face planuri de "bătaie". În schimb, de această dată se pot juca doar între 2 și 4 persoane.

E diferit față de Carcassonne, deoarece nu oferă o poveste. Jocul este simplu și poate că nu atrage atât de mult publicul extrem de tânăr (copiii), însă adolescenții și veșnic tinerii vor fi atrași de un magnet invizibil spre el.

Fiecare jucător are 5 piese, pe care le va așeza pe tabla de joc astfel încât să se potrivească cu cele învecinate. Ai pus o piesă jos, ai extras alta din săculeț și tot așa merge jocul mai departe.

Când există vreun pătrățel liber între piese, cel mai pe fază așteaptă să îi vină rândul și apoi plasează acolo o piramidă, adunând puncte bonus. Toți concurenții au un fel de fișă, unde, cu ajutorul pionilor colorați în roșu, verde, albastru, portocaliu și violet, își notează scorul.

Ce reprezintă acest scor? Îmi venea să scriu direct "puncte!", dar nu prea ai de unde să știi care e treaba cu ele. Aşa cum am spus adineauri, piramidele reprezintă o modalitate de a aduna puncte.

Varianta clasică se referă însă la piesele așezate alături de cea mai recentă a ta. Cu cât sunt mai multe piese identice cu a ta alături, cu atât obții mai multe puncte.

Amuzant e modul de câștig. Când tabla e plină și nu mai ai loc să arunci un ac măcar pe ea, te uiți cu atenție cine are cele mai puține puncte și despre ce culoare e vorba. Spre exemplu, o persoană are abia 5 puncte la violet. Întrebarea care se pune atunci este: cine are cel mai mare punctaj la acea culoare?

Eu! Bingo, am câștigat întregul joc! Nu e vina mea că sunt mereu cea mai bună și modestă...

Are sens tot ceea ce am încercat eu să explic? Mintea mea e încâlcită, așa că mai bine arunci o privire peste tutorialul video. Acela sigur îți va face lumină. Ce pot să zic, eu sunt mai întunecată de fel.


Oficial am obosit. Merg să mă joc puțin. Întotdeauna am preferat practica în detrimentul teoriei. În final, mai am o singură întrebare...

Te-ai gândit ce ne jucăm de sărbători? Să fie Carcassonne, AXIO sau altceva?

P.S.: dragă Moșule, să ții cont liniștit de aceste sugestii pentru cadouri. Oricare dintre jocuri e binevenit, la acest capitol nu sunt deloc pretențioasă.

Articol scris pentru proba Cutia.ro din cadrul concursului SuperBlog 2018 J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu