joi, 19 ianuarie 2017

21 de lucruri învăţate în 21 de ani / 21 things learned in 21 years


[below in English]

1. Am învățat să lupt pentru ceea ce îmi doresc 
Lucrurile cele mai importante în viaţă nu cad din cer, trebuie muncit din greu pentru a le obține. 

2.  Am învățat să îmi urmez visurile 
Reușita cea mai mare vine atunci când facem ceea ce ne place. Nu aş putea lucra într-un domeniu care nu mă reprezintă.
  
3. Am învățat să cred în mine
Nu pot să creadă alții în mine dacă nici eu nu o fac. Eu mă cunosc cel mai bine, iar încrederea în propriile forțe este primul pas spre atingerea țelului final. 

       4.  Am învățat să fiu optimistă
"Cum iți sunt gândurile, așa îți este și viața". Fii pozitiv, iar lucrurile ți se vor așterne în cale așa cum îți dorești.
  
5. Am învățat să fiu mai tolerantă
Sunt o fire perfecționistă și am așteptări mari de la cei din jur. Totuși, timpul mi-a demonstrat că fiecare om greșește, că nu există persoană care să exceleze în toate privințele. Nimeni nu e perfect.

      6. Am învățat să mă bucur de fiecare clipă
Viața e scurtă și oricând se poate sfârși. Așadar, mă bucur de fiecare moment petrecut cu familia, cu prietenii sau cu mine însămi, fiindcă nu se știe când poate fi ultimul.

7. Am învățat să îmi setez obiective
Obișnuiesc ca la finalul unui an să îmi stabilesc cel puțin 10 obiective pentru anul următor. De asemenea, privesc lista pentru anul ce tocmai a trecut și analizez retrospectiv situația. În general le ating pe majoritatea. Scrierea obiectivelor motivează creierul să nu renunțe până ce sarcinile sunt îndeplinite.

8. Am învățat să nu renunț niciodată
Ok, s-a întâmplat să nu îmi iasă un plan. Nu e sfârșitul lumii. O iau de la capăt și abordez o nouă tactică. Am pierdut o luptă, nu întregul război. 
  
9. Am învățat să cred în oameni
Ca orice om, am fost rănită de persoane la care nu m-aș fi așteptat. Asta nu înseamnă că trebuie să îmi pierd încrederea în specia umană. Nu toată lumea e la fel. Dezamăgirile fac parte din cursul firesc al vieții. Va apărea altcineva care va compensa pierderea suferită. 

10. Am învățat să râd din tot sufletul
La finalul călătoriei nu ne amintim toate greutățile și răutățile pe care le-am înfruntat în drumul spre succes, ci momentele în care ne-am simțit bine și am trăit din plin.

11. Am învățat să îmi păstrez sufletul de copil
Copiii se bucură de fiecare clipă și inocența lor e un exemplu că binele există. Adulții tind să uite în goana lor pentru un trai mai bun să aprecieze tot ceea ce îi înconjoară, iar eu nu vreau să ajung astfel.
     
      12.  Am învățat că scump nu înseamnă neapărat și bun
Cele mai speciale lucruri în viață sunt gratuite: iubirea, prietenia, pacea sufletească. Lucrurile materiale nu ne aduc fericirea, doar o întrețin pe cea existentă.

      13.  Am învățat că fiecare alegere contează
Înainte de a lua o decizie ce îmi va influența viața, mă gândesc la consecințe. Impulsivitatea nu își are locul în asemenea momente.
 
      14.   Am învățat să fiu recunoscătoare pentru tot ce am
Cu toate că îmi doresc mai multe lucruri, realizez că sunt oameni care nu au nimic și îi mulțumesc lui Dumnezeu pentru tot ce e frumos în viața mea.

      15.  Am învățat să păstrez alături persoanele care contează
Este de 1.000.000 de ori mai bine să ai alături 3 prieteni buni, care te cunosc cu adevărat și care te susțin orice ar fi, decât 50 superficiali. La un moment dat realizăm cu toții că nu cantitatea contează, ci calitatea. 

      16.  Am învățat să iubesc din toată inima
Iubesc oamenii, iubesc animalele, iubesc natura și lumea în care trăiesc. Totul este atât de frumos încât n-ai cum să nu iubești! Cel mai bun exemplu de iubire necondiționată consider că ni-l oferă câinii, care își iubesc stăpânul mai mult decât propria viață. Chiar și chinuiți fiind, aceştia continuă să iubească. 

      17.  Am învățat că orice gest contează
Altruismul nu ține de condiția socială. Uneori ajunge să îi dai cuiva un sfat, să îl încurajezi, iar astfel îi salvezi viața.

      18.   Am învățat să nu trăiesc în trecut
Trecutul e trecut, nu se mai întoarce. Degeaba mă gândesc numai la ce s-a întâmplat fiindcă nu se schimbă nimic. Pot doar să iau învățămintele necesare din fiecare experiență și să merg înainte.

      19.  Am învățat să fiu atentă la tot ce e în jur
Viața e un fel de școală. Cu toții avem parte de teste și teme care ne testează cunoștințele. Informațiile sunt peste tot în jurul nostru. Dacă vrem să nu rămânem "corigenți", trebuie să fim receptivi și să acumulăm cât mai multe cunoștințe. Învățatul e un proces care se desfășoară pe tot parcursul vieții.
      
      20.  Am învățat că uneori e bine să mint
Există unele cazuri în care consider că mințitul nu este un lucru rău. În această categorie includ lucruri pe care ni le spun părinții în copilărie pentru a ne vedea fericiți și protejarea unei persoane de un adevăr dureros.

      21.  Am învățat să îmi înving fricile
Teama nu face nimic altceva decât să ne țină pe loc. Ea ne oprește evoluția. Pe fiecare treaptă ce urc spre marele țel al vieții mele las una dintre frici.

Pe tine ce te-a învăţat viaţa?


-----------------------------------------------------------------------------


      1.       I’ve learned to fight for what I want
The most important things in life do not fall from the sky; you have to work hard to get them.

      2.       I’ve learned to follow my dreams
The greatest success comes when we do what we like. I could not work in a field that does not represent me.

      3.       I’ve learned to believe in myself
Others cannot believe in me if I do not believe either. I am the one who knows me the best; trust in my own strength is the first step towards achieving the final goal.

      4.       I’ve learned to be optimistic
"How are your thoughts, so is your life." Be positive, and things will go as you wish.

      5.       I’ve learned to be more tolerant
I am a perfectionist and I have high expectations from others. However, time has shown me that everyone makes mistakes, that there is no one who excels in all aspects of life. Nobody is perfect.

      6.       I’ve learned to enjoy every moment
Life is short and it can end anytime. So I enjoy every moment with my family, my friends or myself, because it's not known when it can be the last one.

      7.       I've learned to set goals
At the end of a year I use to set at least 10 goals for the next year. I also look at the list for the year that has just passed and I analyze the situation. Generally, I achieve the majority of them. Writing goals motivates the brain not to give up until the tasks are fulfilled.

      8.       I've learned to never give up
Ok, I failed to fulfill a plan. It's not the end of the world. I try again and I approach a new tactic. I lost a fight, not the whole war.

      9.       I’ve learned to believe in people
Like any other person, I was hurt by people I would not have expected. That does not mean that I have to lose my trust in humans. Not everyone is the same. Disappointments are part of the natural course of life. Someone else will appear to compensate for the suffered lose.

      10.   I've learned to laugh with all my soul
At the end of the journey, we do not remember all the hardships and bad things we have faced on the road to success, but the moments in which we felt good and lived.

      11.   I've learned to keep my soul child
Children enjoy every moment and their innocence is an example that good still exists. Adults tend to forget in their search for a better life to appreciate everything that surrounds them, and I do not want to be like that.

      12.   I've learned that expensive does not necessarily mean good
The most special things in life are free: love, friendship, soul's peace. Material things do not bring us happiness, they only maintain the existing one.

      13.   I’ve learned that every choice matters
Before I make a decision that will influence my life, I’m thinking about the consequences. Impulsiveness does not have its place in such moments.

      14.   I’ve learned to be grateful for everything I have
Although I want more things, I realize that there are people who have nothing and I thank God for everything that is beautiful in my life.

      15.   I've learned to keep close people that matter
It's 1,000,000 times better to have 3 good friends next to you, who really know you and who support you no matter what, instead of 50 superficial friends. At one point, we all realize that not quantity, but quality is important.

     16.   I've learned to love with all my heart
I love people, I love animals, I love nature and I love the world I live in. Everything is so beautiful that is impossible not to love it! The best example of unconditional love is those of dogs, they love their master more than their own life. Even if they are tortured, they continue to love.

      17.   I've learned that any small gesture counts
The altruism is not about social condition. Sometimes it's enough to give someone an advice, to encourage a person, and you save their lives.

     18.   I've learned not to live in the past
The past is past, it does not return. It's useless to think only about what happened because nothing changes. I can only take the necessary lessons from each experience and to go on.

     19.   I've learned to look to everything around
Life is kind of a school. We all have tests and homework that test our knowledge. Information is all around us. If we do not want to remain "corigent," we need to be receptive and to accumulate as much knowledge as possible. Learning is a lifelong process.

      20.   I've learned that sometimes it's good to lie
There are some instances when I think lying is not a bad thing. This category includes things that our parents tell us in childhood in order to see us happy or when we try to protect a person from a painful truth.

      21.   I've learned to defeat my fears
The fear does nothing else but keeps us in the same place. It stops our evolution. I let one of my fears on every step that I go to the highest goal of my life .

What did your life teach you?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu