joi, 18 octombrie 2018

A economisi sau a cheltui? Aceasta este întrebarea...

Sursa: Școala de Bani
De când am împlinit 18, am auzit vorbindu-se la nesfârșit despre termenul de independență financiară. Întotdeauna mi-au fost părinții alături și nici măcar nu au insinuat cuvântul job (am 22 de ani și sunt încă studentă), însă am simțit presiunea societății. Gata, ești major și trebuie să îți câștigi singur existența.

Unii sunt dramatici și încep cu "mama și tata nu vor fi acolo mereu, ce vei face atunci?", iar pe mine una mă sperie. Părinții mei sunt tineri și chiar nu vreau să îmi fac scenarii negre. Îi vreau alături cât mai mult timp cu putință... pentru totdeauna, dacă se poate.

Sursa: Școala de Bani
Oricum, am urmat cursul așa zis firesc al vieții și, în anul 3 de facultate (acum un an), m-am angajat. Atunci am realizat că banii pleacă la fel de repede precum vin.

E nevoie de educație financiară pentru a putea înțelege cum să îți gestionezi banii, să faci economii și să obții ceea ce îți dorești în viață. Traiul de pe o zi pe alta nu e o soluție și, să fim serioși, cu toții avem așteptări mai mari de la existența asta considerată efemeră.

Îți dorești să ajungi la 80 de ani și să spui "am avut ce mânca în fiecare zi și mi-am plătit facturile, sunt împlinit"? Vreau să cred că nu. Eu cu siguranță nu o voi face.

Am o diplomă în economie, fapt pentru care îți pot spune din proprie experiență că teoria și practica rareori se întrepătrund. Plus că una e să vorbești despre cum crește și se dezvoltă o companie multinațională, iar cu totul altceva e să înveți cum să faci bani tu ca persoană.

Îți zic un secret: banii nu cad din cer, oricât de mult am spera și am face incantații. Eventual, dacă avem noroc, aducem ploaia.

De aceea ne vine în ajutor Școala de Bani. Este vorba despre un proiect la nivel național, în care oamenii – de la cei mici și până la cei mari – fac cunoștință cu situații reale din lumea banilor, învățând metode eficiente de a face economii... și nu numai.

Suntem pe ultimul loc din Uniunea Europeană la capitolul educație financiară, astfel că îți dai seama cât de utilă este o asemenea inițiativă. Ne ținem, din păcate, prea mult de zicala "țara arde și baba se piaptănă". Avem nevoie de o schimbare adevărată, iar oportunitatea este aici.

Mai întâi de toate, gândește-te bine care este "avuția" ta: diferența dintre câștigul tău lunar și cheltuielile curente. Ai nevoie de o imagine clară, ca mai să poți trece la întrebările "existențiale".
Sursa: Școala de Bani

  Ø  Chiar trebuie să mănânci zi de zi în oraș sau să îți cumperi acei pantofi de firmă?

  Ø  Ce îți dorești în acest moment cu înflăcărare, cumva o vacanță exotică sau o mașină nouă? Vei fi mult mai motivat să pui bani deoparte dacă ai un scop precis.

Nu te panica, e de ajuns ca în primele luni să pui la "saltea" o sumă mică de bani, care va crește cu timpul. Experții susțin că e în regulă să începi cu un 4% din venit.

Sunt o mulțime de alte trucuri pe această temă, însă mai bine las profesioniștii de la Şcoala de Bani să îți explice cum se cuvine.

În ziua de azi, copiii încep să economisească de la vârsta fragedă de 4 ani. Îți vine să crezi? Dacă ei pot, mai mult ca sigur și tu o poți face. Lumea evoluează cu viteza luminii și nu putem decât să ținem pasul cu ea.

Grăbește-te să te înscrii pe site la cursul de independență financiară din orașul tău. 1000 de angajați BCR din toată țara sunt implicați în formarea noastră de economiști, doar că timpul lor e limitat. Au mai rămas doar două săptămâni cu joi ale banilor, iar prima e... astăzi!

Avantajul e că și site-ul are o mulțime de resurse inedite, pe care și eu încă le descopăr.

Nu e timp de pierdut, mergem la Școala de Bani! Este important pentru fiecare dintre noi să avem un buget personal. 

Articol scris în cadrul concursului SuperBlog 2018 J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu