duminică, 4 noiembrie 2018

Frigul și căldura... printre proverbe și povești spaniole

Mă apucă așa, câteodată, melancolia. Stau și visez cu ochii larg deschiși la cea mai frumoasă perioadă a vieții mele, care s-a petrecut nu mai devreme de începutul acestui an. Majoritatea dintre voi știu prea bine povestea (nu sunt obișnuită să tac), dar profit că mai e o parte minusculă a omenirii ce nu are idee.

Am locuit pentru 5 luni minunate în Spania! Șansa mi-a fost oferită de o bursă de studiu Erasmus și recomand experiența tuturor celor care au posibilitatea. Merită din plin! Nu intru acum foarte mult în detalii, ci vreau doar să îți spun că m-aş întoarce. Acum.

Cum nu se poate și responsabilitățile mă lovesc din toate direcțiile (om la pământ, fie-vă milă!), mă las puțin pradă nostalgiei...

M-am îndrăgostit de tot ce înseamnă această țară mediteraneană. Iubesc oamenii spanioli, mâncarea lor, peisajul, clima și cultura. Iubesc tot. Mă voi întoarce într-o bună zi, rămâne de văzut dacă o voi face doar în vizită sau definitiv...

Că veni vorba de cultură, spaniolii sunt complet diferiți de noi. Ei sunt calzi și când e frig afară, sunt mereu cu zâmbetul pe buze și relaxarea e a doua lor natură. Sunt tot ceea ce sper să fim și noi cândva.

Dacă intrăm acum serios în subiect, pot spune că până și proverbele lor sunt haioase. Pentru a fi în ton cu anotimpul rece, am selectat cele mai semnificative zicători pe tema în cauză.

Vei fi surprins să afli că, deși iarna lor e mai blândă decât a noastră, au și spaniolii vorbe de duh cu privire la frig. Știi cum e, ne asigurăm și nu regretăm.


5 proverbe spaniole cu tâlc și o poveste frumoasă

1. "Aşchii mici aprind focul, lemne mari îl întrețin"
Mare adevăr are vorba asta! De câte ori a fost suficient să zicem un cuvânt și... BOOM! S-a aprins focul. Ce, te-ai speriat? N-am implantat încă bombe pe blog. Revenind, da... un cuvânt spus la nervi adesea alimentează frustrări vechi. Nu e de biiine!

2. "Înfășoară-te în februarie cu două pahare și un sombrero"
Ei bine, spaniolii au secretul unei vieți lungi și liniștite. Un pahar de bere, de exemplu, e mai mult decât binevenit chiar și la prânz. Cine sunt eu să îi contrazic? La drept vorbind, e garantat că un păhărel de vin te încălzește instant. Ce să mai zic de două...

3. "Căldurile, durerile și iubirile omoară omul"
Așa să fie? Eu mă prefac neștiutoare acum și încerc să joc cartea tinereții. N-am trecut prin greutăți și "nu știu d-astea", cum ar zice Mihai Bendeac. Eh, profit și eu cât mai pot... În curând vine realitatea peste mine.

4. "Iubirea pentru ginere e ca și căldura soarelui iarna"
Acest proverb e cam răutăcios de fel, dar foarte simpatic. E adevărat, până la urmă... Are cineva curajul să îl contrazică? P.S.: Vă vede Doamne - Doamne! Tata e numai lapte și miere cu toată lumea, dar va fi vai și amar de alesul meu...

5. "Căldura, apa și gheața nu rămân niciodată în cer"
Mă trec fiorii când mă gândesc cât de adevărat este. Putem controla într-o oarecare măsură lucrurile ce ne înconjoară, însă nici într-un caz natura. Dacă e să vină potopul, va veni indiferent de ce vom face noi. Important e să trăim clipa și să ne bucurăm de fiecare moment.


Gata, trec la poveste, că altfel o dau pe motivațional și nu mă mai opresc până mâine. E târziu și deadline-ul îmi bate rău în timpane. Sper totuși că am tradus decent.

Deeeci. Nația mea favorită are o tradiție super interesantă. Mă rog, Comunitatea Valenciană are. Mă refer acum la fallas.
Sursa: arhiva personală

Se spune că, undeva prin Evul Mediu, tâmplarii au început să strângă primăvara lemnele rămase de peste iarnă și să le dea foc, sărbătorind astfel echinocțiul și... faptul că au trecut cu bine peste perioada grea. Acum e la un cu totul alt nivel celebrarea.

În fiecare an, pe la mijlocul lui martie, se sărbătorește acest festival, iar turiștii din întreaga lume sunt fascinați de spectacol.

Timp de 5 zile, sunt prezente aceste minunății prin tot orașul, iar la final li se dă foc. La propriu. Îți vine să crezi?

Desigur, adaugă peisajului multă gălăgie, muzică și artificii. E ceva inedit, îți dau cuvântul meu.

Ce zici, mergem împreună la anul?


Dacă am vorbit atât de frig, îmi vine să mă fac cocon într-o pătură. Nu e tocmai cald și iarna nici n-a început.

Tu cum stai cu consumul de energie? Ți-ai asigurat certificatul energetic pentru locuință? Dacă vrei să afli pe loc care e treaba și nu îți ajunge anual, apelează rapid la termografia clădirii. Nu mai sta pe gânduri. Deschide ochii, ca să nu deschizi buzunarul.

Nu te mai rețin, mă retrag în stil clasic. Sau nu. Sunt fan desene animate, mă declar vinovată. Un vers din Frozen zice cam așa: "the cold never bothered me anyway" (frigul nu m-a deranjat oricum niciodată). Nici pe mine. 

Articol scris în cadrul concursului SuperBlog 2018 J

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu